A 3-1-2 kínai meridiángyakorlat

A 3-1-2 kínai meridiángyakorlat

Egy kínai professzor szerint: “A meridián élet és halál ura.” Ha tudjuk, hogy minden érzelmi tünet és fizikai betegség a meridiánokon tárolt energetikai zavarokból fakad, akkor egyáltalán nem érezzük túlzásnak ezt a kijelentést…

A következőkben ismertetett, Kínából származó technika igen egyszerű, mégis óriási eredményekre képes már néhány heti használat után. Nem csupán gyógyítja a legkülönbözőbb betegségeket, de meg is előzi azok kialakulását.

Hogyan lehetséges ez? Egyszerűen: a meridiánpályák tisztítása révén.

Ha a meridiánokon energetikai zavar van, az különféle (testi vagy lelki) problémákban ölt testet. A zavar megszüntetésével a problémák is megszűnnek.

A 3-1-2 gyakorlatok révén már napi 20-25 perc alatt rengeteget tehetünk a gyógyulásunkért és a betegségmegelőzésért!

A 3-as szám három meridiánpontra utal, amelyeket masszírozni kell. Ezek a pontok:

  • Vastagbél 4: a kézfejen, a hüvelykujj és a mutatóujj közötti redőben, a mutatóujj kézközépcsontján. Igen fájdalmas pont. Ez a meridián felmegy a fejre, és az ott megjelenő betegségeket gyógyítja, illetve előzi meg (pl. fejfájás, migrén, allergia, fülgyulladás, fogfájás stb.)
  • Szívburok 6: az alkar belső felén, három ujjnyira a csuklóredőtől, a két ín között. Nyomásra fájdalmas pont. A meridián a szív felé vezet, tisztítása gyógyítja a szívbetegségeket, egyúttal meg is előzi azokat.
  • Gyomor 36: a lábszáron, a sípcsont külső oldalán, 4 ujjnyira lefelé a térd külső alsó “szemétől”, ez is fájdalmas pont. Ez a meridián a hasi szervek felé szállítja a gyógyító energiát. (Egy tudnivaló: a Gyomor 36-os pont masszírozását kismamáknak nem javasolják.)

A masszírozás így történik: hüvelykujjal körkörös mozdulattal masszírozzuk a pontot 4 számoláson keresztül (4 kört teszünk az ujjunkkal), majd 4 számolásnyi szünetet tartunk. Mindkét kézen, illetve lábon 3-3 percig nyomogatjuk így a pontokat. Ezt megtehetjük akár utazás, várakozás, tévénézés közben is, vagyis minden, eddig kihasználatlan időnket az egészségünkre fordíthatjuk!

– Az 1-es szám a hasi légzést jelképezi. A hasi légzés nagyon jótékony a hasi szervekre. Így végezzük: lassan belélegzünk, ügyelve arra, hogy a mellkasunk ne emelkedjen, ugyanakkor hasunknak a köldöktől két ujjnyira lefelé lévő pontja emelkedjen a legmagasabbra. Ha este, lefekvéskor gyakoroljuk a hasi légzést, 3 perc alatt álomba fogunk szenderülni…

Vannak, akik nem szeretik a hasi légzést, ők kiválthatják azzal, ha a válltól indulva tenyérrel lassan végigütögetik mindkét kar belső felét, vagyis energiát juttatnak az ott futó meridiánpályákra. Ez a gyakorlat energiával is feltölt!

– A 2-es szám guggoló gyakorlatokra utal: végezzünk 30 guggolást úgy, hogy a sarkunkat ne emeljük fel a földről. Ez eleinte nehéz lehet, apránként emeljük az ismétlések számát.